Visiittini lahtelaisessa laukkukaupassa

Ei hittolainen. Arvasin, että mun ei pitäisi kirjoittaa mistään purse peacesta, koska siitä voi saada käsityksen, etten muka ostaisi mitään, ja sitten onkin mukavaa palata esittelemään jotain ostosta tänne. Ja nyt tämä sortuminen kävi odotettua nopeammin.

Olin tänään (Lahden) keskustassa vähän asioilla, sekä samalla nopeasti hillumassa ja hipelöimässä, ja päätin poiketa yhteen laukkukauppaan, joka tänne on avattu ehkä noin puolitoista vuotta sitten, mutta en ole ikinä muistanut siellä käydä. Hiljattain aloin seurata heitä instagramissa, ja siitä se ajatus sitten sikisikin, että käyn piipahtamassa. Kauppa on siis nimeltään Bottega, ja he avasivat juuri myös verkkokaupan. Liikkeen omistaja kertoi, että hän tuo itse maahan italialaisia nahkalaukkuja, ilman välikäsiä suoraan tehtaalta. Ajatuksena on siis, että laukut ovat laadukkaita, vaikka ne ei ole "mitään merkkiä". Tähän asiaanhan itse ihastuin taannoin Roomassa, koska se on juurikin niin, että siellä riitti hipelöitäväksi nahkalaukkuja putiikeissa, jotka ei olleet osa mitään tiettyä brändiä tai ketjua.




Noh, hipelöitävää riitti tässäkin pikku putiikissa. Mä olin jo netissä katsellut yhtä mustaa laukkua, joka täyttää mun voimassa olevista hakukriteereistä kaksi, eli "chanelesque" ja "Hyvä musta laukku".

Tuo chanelesque on sinänsä vähän hankala asia, kun mä oon siis ihastunut ihastunut erityisesti siihen Chanelista tunnettuun punottuun hihnaan. Mutta muuten laukun ei tarvitsisi olla mitenkään erityisen "Chanel". Jostain syystä nämä asiat kuitenkin kulkevat käsikädessä niin, että jos laukussa on tuo hihna, niin sitten se on muutenkin hyvin chanelmainen. Poikkeuksena esimerkiksi Mulberry Lily tai jo aiemmin blogissa hehkutettu Aspinal of Londonin Lottie.

Lily


Mutta Mulberryn Lily maksaa jotain tonnin luokkaa ja Lottie bag yli 500 euroa.

Tämä mun uusi laukku nyt sitten on hyvinkin chaneslesque, mutta mitäpä siitä. Vedän rajan siihen, että en halua ostaa sellaisia feikkilaukkuja, jotka väittää olevansa jotain merkkiä (tyyliin virolaiselta torilta ostettu Louis Vuitton), mutta jos laukku nyt sitten muuten vaan on saanut inspiraationsa jostain toisesta laukusta, niin fine. Varsinkin näiden klassikoiden kohdalla. Ja varsinkin koska Chanel maksaa yli 5000 euroa. (En osaa päättää ostaisinko sellaisen edes siinä tapauksessa, että olisin erittäin varoissani. Noh, kai mä ostaisin.)

Mutta niin, olen erittäin innoissani ja ihastuksissani tästä laukusta! Yritin sanoa siellä liikkeessäkin, että mun piti ihan vaan katsella, mutta myyjä sanoi, että anteeksi vaan, mutta musta kyllä näyttää ihan siltä, että et pysty irrottamaan tuosta laukusta.
Niinpä ostin sen.



Tämä on siis nahkaa ja vaikuttaa näin lyhyellä silittelyllä ihan laadukkaalta. Tämä on myös mukavan kevyt. Hihnan saa pitkäksi tai kaksinkerroin lyhyemmäksi. Jos haluaa siitä Chanelista jauhaa, niin tässä on erona tietysti lukko, ja tässä on kangasvuori kun taas niissä laukku on sisältäkin nahkaa.
Tämä maksoi 129 euroa.




Sen toisen laukun, josta mainitsin edellisen postauksen lopussa, olen sikäli unohtanut, että en usko, että saan sitä ikinä. Nyt vaan haluaisin sieltä rahat takaisin, mutta saa nähdä miten siinäkin käy. Jostain syystä en VIELÄKÄÄN tunne, että se myyjä olisi sinänsä huijari, mutta hänellä tuntuu olevan joku merkittävä elämänhallinnan kriisi, ja ei vaan saa asioitaan hoidettua. Mä oon nyt kuukauden hänen kanssa kuitenkin tätä asiaa jankannut, niin teen tänään rikosilmoituksen. Mitä hyötyä siitäkään sitten on, koska eihän poliisilla riitä resurssit kysellä tällaisten summien perään, mutta jos se nyt vaikka jotenkin saisi tän tyypin ryhdistäytymään ja palauttamaan rahat. Toivossa on hyvä elää. Vituttaa kyllä. Perittävä summa oli siis 140 euroa, eli ei siihen koko maailma kaadu, mutta kuitenkin niin iso raha, etten todellakaan viitsi vain lopettaa jankuttamista. Tekisi myös mieli kostaa jotenkin, lähettää sinne laatikollinen koiranpaskaa erimerkiksi, tai tilata joka ilta ovelle kymmenen pitsaa tai sitten varata hänen yrityksestään eri nimillä aikoja ja jättää saapumatta (hän on fysioterapeutti, selvisi googlaamalla).

Tuo oli toka kerta kun yritän ostaa jotain Tori.fi:sta, eka sujui mallikkaasti ja nyt jo sitten tyssäsi. En siis voi suositella. Suosittelen ennemmin tätä mukavaa lahtelaista liikettä. Liikkeen omistaja oli myös tosi kiva, olisi voinut jäädä hänen kanssa turisemaan laukuista piemmäksikin aikaa. Mutta voipi olla, että hän saa minusta asiakkaan, sinne jäi vielä kaikenlaista mielettömän ihanaa, kuten yksi lompakko... Huoh.


Naistenpäivä ja kaikkea kuitenkin. 

Ei kommentteja